Огляд бокс-офісу США за минулий вікенд
Фінальна частина «Голодних ігор» показала найгірший старт в історії франшизи, який, втім, все одно виглядає переконливо - 102,7 мільйона доларів (п'яте місце серед кращих дебютів у США за рік). Стрімко тоне в прокаті ремейк оскароносного трилера «Таємниця в їхніх очах» з Джулією Робертс і Чиветелем Еджіофором. Сенсацією не стала і нова картина Сета Рогена «Різдво», що стартувала значно слабкіше «Сусідів» і «Кінця світу».
Кадр з фільму «Голодні ігри: Переспівниця. Частина 2»
Попередня серія «Переспівниці» (екранізація останньої книги антиутопічної молодіжної трилогії Сьюзен Коллінз була поділена на два фільми) принесла на старті 121 млн. доларів. До неї «У вогні» заробили 158 млн за вікенд. Перші «Голодні ігри» добилися результату в 152 млн.доларів.
Певною мірою такий невдалий старт фільму пояснимо прохолодною (порівняно, звичайно, з минулими фільмами) реакцією на попередника. Рейтинги «Переспівниці» не були настільки високими, як у перших двох стрічок франшизи (Rotten Tomatoes - 65%, Metacritic - 64, IMDB - 6,8, Cinemascore - A-). Відгук критиків на фінальну картину вийшов трохи тепліше (Rotten Tomatoes - 70%, Metacritic - 65), тоді як глядацька оцінка залишилася колишньою - A-. «Голодні ігри» і «І спалахне полум'я» колись отримали A.
Кадр з фільму «Голодні ігри: Переспівниця. Частина 2»
Проте прибуток для студії все одно очікується великий. «У вогні» принесли 295 млн. доларів після того, як закінчився його кінотеатральний прокат, а також були розпродані права на телепокази і випуск на відеоносіях. «Переспівниця. Частина 1» видобула для студії Lionsgate 212 млн після вирахування всіх витрат і частки кінотеатрів. За оцінкою аналітиків, «Переспівниця. Частина 2» отримає мінімум 140 млн вже від продажу прав на міжнародний прокат і успішних зборів у США.
Кадр з фільму «Голодні ігри: Переспівниця. Частина 2»
Один з великих студійних начальників, який побажав залишитися анонімним, заявив виданню Deadline: «У всіх випадках, коли у дистриб'юторів на зразок Lionsgate відсутня тривала гілляста франшиза, схожа на кінокомікс DC, Marvel або "Зоряні війни", вони вирішують розділити потенційний блокбастер на два фільми з прийнятним бюджетом, тим самим надаючи проекту додаткову потужність. Навіть якщо стартові збори на десять або навіть 30% нижче, ніж у попередника, студія все одно продовжує гребти гроші».
Представники Lionsgate задоволені отриманим результатом: «Суми, зібрані першою і другою "Переспівницею", неймовірно вражають. Це доводить, що наше рішення було правильним».
Кадр з фільму «Голодні ігри: Переспівниця. Частина 2»
Старший медіа-аналітик Rentrak Пол Дергарабедян вважає, що «Голодні ігри» спробували всидіти одразу на двох стільцях, звертаючись і до молодої аудиторії, і до більш дорослої, що й зіграло з ними злий жарт, адже зазвичай великі франшизи до свого фіналу лише розганяються сильніше , тоді як з екранізаціями Сьюзен Коллінз сталося навпаки: «Цей проект надто яскраво спалахнув і швидко перегорів. Старшій аудиторії потрібно більше часу, щоб зацікавитися подібної історією. У випадку з "Голодними іграми" все це було схоже на марафон ». Більше 60% глядачів склали білі дівчата молодше 25 років.
Минулорічний скандал з комедією «Інтерв'ю», схоже, все-таки підкосив кар'єру Сета Рогена. Нещодавно гуморист видавав один великий хіт за іншим («Сусіди», і «Кінець світу» зібрали в США більше ста мільйонів). Нова продюсерська робота артиста «Різдво», де він зіграв з Джозефом Гордоном-Левітом і Ентоні Макі, здобула на старті 9,9 млн.доларів в 2960 кінотеатрах і стала четвертою у чарті.
Кадр з фільму «Різдво»
Бюджет стрічки становить 25 млн.доларів, ще понад 20 мільйонів було витрачено на просування. У студії Sony наполягають, що цифри зборів знаходяться приблизно в рамках їх розрахунків, але очевидно, що від такого акторського складу можна було чекати більшого навіть з урахуванням вікового рейтингу R. До кінця цього тижня у стрічки на рахунку буде десь лише 20 млн. Оцінки критиків цілком пристойні, але поступаються минулим проектам Рогена: Rotten Tomatoes - 66%, Metacritic - 58. Зате глядацька оцінка за опитуваннями Cinemascore перевершила всі інші сольні фільми Рогена - A- (раніше вона не піднімалася вище B +). 55% аудиторії картини було чоловічої статі. 52% глядачів що прийшли були молодше 25 років.
Незважаючи на зростаючий зоряний статус Чиветела Еджіофора («12 років рабства», «Марсіанин»), ремейк недавнього оскароносного хіта «Таємниця в їхніх очах» отримав в перші три дні лише 6,7 млн.доларів в 2392 кінотеатрах, що дозволило йому опинитися на п'ятому місці в касовій таблиці. Прокат зараз перевантажений фільмами для дорослої аудиторії (від «Марсіанин» до «Шефа Адама Джонса»), тому у стрічки Біллі Рея з самого початку була хитка позиція. Дещо зменшує невдачу невеликий бюджет - 19,5 млн. Також знялися в трилері Джулія Робертс і Ніколь Кідман при всій своїй репутації самі по собі давно не є сильними комерційними домінантами. Критики і глядачі від побаченого не в захваті: Rotten Tomatoes - 43%, Metacritic - 46, Cinemascore - B-.
Кадр з фільму «Таємниця в їхніх очах»
З 61 до 598 майданчиків збільшила своє прокатне охоплення драма «У центрі уваги», що зібрала за вікенд 3,5 мільйони доларів. Всього на рахунку одного з лідерів нагородного сезону 5,8 млн.доларів. Прокатник Open Road щосили рухає фільм на оскарівську гонку. Нещодавно керівник компанії Том Ортенберг дав інтерв'ю виданню The Wrap, де зізнався, що в Open Road не стали виділяти когось з акторського складу: кожна із зірок фільму буде висуватися на премії за ролі другого плану. Основний акцент робиться, звичайно, на Марку Руффало і Майклу Кітоні. Останньому Variety передбачає стовідсоткову оскарівську номінацію і високі шанси на саму статуетку.
Знята за романом Патриції Хайсміт «Керол» Тодда Хейнса заробила в чотирьох кінотеатрах 253,5 тисячі доларів. «Біля моря» нашкріб ще 193 тисячі доларів завдяки доданим 116 копіям (всього на рахунку артхаусної драми від Анджеліни Джолі скупчилося 320,6 тисяч доларів).
Коротко по старожилам десятки: «СПЕКТР» просів на 55% і заробив 15 млн за вікенд (всього 154,1 млн.доларів), «Снупі і дрібниця пузата» втратили 45% (13,2 млн. за вікенд, всього 99, 3 млн), комедія «Любіть Куперів» впала на 50% (4,1 млн. за вікенд, всього 15,1 млн.доларів), триденні доходи «Марсіанина» знизилися на 43% в порівнянні з минулим тижнем (3,8 мільйони за вікенд, всього 213,1 мільйони доларів), на 43% менше заробила драма «33» з Антоніо Бандерасом (2,3 млн.доларів за вікенд, всього 10 мільйонів), «Шпигунський міст» сповільнився на 53% (2 млн. за вікенд, всього 65,2 млн.доларів).
Кадр з фільму «Марсіянин»
Через День подяки частина нових картин стартує вже в середу 25 листопада. У сутичці за глядача боротимуться піксарівський «Хороший динозавр», високо оцінений критиками черговий сиквел «Роккі» «Крід», хоррор-драма «Віктор Франкенштейн» і «Дівчина з Данії» Тома Хупера.
#####